
شهریار توکلی
۱۳۴۸، تهران، عکاس و مدرس
دانشآموختهی کارشناسی عکاسی و کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران
شهریار توکلی از سال ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۵ صاحبامتیاز و مدیرمسئول نشریه تخصصی «حرفه: هنرمند» بود. کتاب عکس «اگر تو مرا نبینی» و «حرفه: عکاس (فرهنگ عکاسان جهان)» با همکاری تورج حمیدیان، از فعالیتهای او در حوزهی کتابهای عکس محسوب میشود.
او همچنین در نمایشگاههای گروهی «نگاه ایرانی»، «نقره ایرانی« و نمایشگاه «چشمانداز بسته» حضور داشته است.
مجموعه عکسهای «درخت، علف، سنگ»، «چراغ»، «شب»، «خانوادهی من»، «آسمان و زمین» و «کوه نوشتهها» از دیگر آثار او در حوزهی عکاسی است. «شبگردیهای من و جی تن» آخرین نمایشگاه انفرادی توکلی بود که در نگارخانه ماه مهر به نمایش درآمد. این مجموعه حاصل شبگردیهای او با دوربین جی تن بود؛ عکسهایی با موضوع آزاد، از پرتره گرفته تا طبیعت و فضایی شهری.

بهرنگ صمدزادگان
۱۳۵۸، تهران، هنرمند و پژوهشگر هنر
دانشآموختهی کارشناسی نقاشی از دانشگاه هنر تهران، کارشناسی ارشد نقاشی از دانشگاه تربیت مدرس
صمدزادگان آموزش نقاشی را از کودکی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کرد و بعد با ورود به هنرستان آن را ادامه داد. مقطع کارشناسی نقاشی را در دانشگاه هنر تهران و کارشناسی ارشد را در دانشگاه تربیت مدرس به پایان برد. از همان زمان به برگزاری نمایشگاههای گروهی و انفرادی و در پی آن تالیف و ترجمه، و تدریس دروس کارگاهی و نظری هنر پرداخت. او تاکنون ده نمایشگاه انفرادی در ایران، آمریکا و امارات برگزار کرده و در بیش از صد نمایشگاه جمعی در ایران، ترکیه، امارات، ارمنستان، گرجستان، یونان، فرانسه، بلژیک، انگلستان، اتریش، آلمان و ایالات متحده شرکت داشته است. همچنین تاکنون به عنوان کیوریتور پنج نمایشگاه را گردآوری کرده است. صمدزادگان تدریس در مقاطع دانشگاهی را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد و در دانشگاه سوره و مجموعهی آریا به تدریس دروس تاریخ هنر کلاسیک و معاصر و دروس کارگاهی مشغول شد. در سالهای اخیر او بهعنوان استاد مدعو در دانشگاه هنر تهران مشغول تدریس است.
صمدزادگان در آثارش به دنبال آزمودن امکان یا عدم امکان نمایش حقیقت، هویت و تاریخ در چهارچوبهی قوانین زیباییشناسی و به چالش کشیدن توانایی تصویر در نمایش این مفاهیم است. او بهعنوان پژوهشگر و کیوریتور هم جدا از کشف و بررسی پدیدههای جدید هنری، معتقد به بازنگری قواعد و الزامات تثبیت شدهی هنر و به چالش کشیدن آنهاست. مجموع فعالیتهای او چه بهعنوان هنرمند و چه مدرس و نظریهپرداز جدا از تعامل مستقیم با پدیدارشناسی تاریخ هنر، تحتتأثیر آثار و اندیشههای نویسندگان و نظریهپردازانی چون بنیامین، آگامبن، کافکا، موراکامی، کالوینو، عین القضات و جامی است.

فرهاد فخریان
۱۳۴۱، آبادان، عکاس و مدرس
دانشآموختهی کارشناسی و کارشناسی ارشد عکاسی از دانشگاه هنر تهران، دکترای هنرهای زیبا از دانشگاه یو اس ام مالزی
او به دلیل علاقه به مسائل فنی در پنج سالگی با دوربین عکاسی و در دوازده سالگی با تاریکخانه آشنا شد. سال ۱۳۵۹ از انستیتو تکنولوژی اصفهان دیپلم اتومکانیک گرفت و در بهمن ۱۳۶۲ از اولین پذیرفتهشدگان رشته عکاسی دانشگاه هنر بود. به عکاسی تبلیغاتی و صنعتی روی آورد و سال ۱۳۶۶ با دعوت دانشگاه هنر، تدریس عکاسی را برای رشتههای غیرعکاسی آغاز کرد. سال ۱۳۶۸ در مقطع کارشناسی عکاسی فارغالتحصیل شد و به عنوان آموزگار با گروه عکاسی دانشگاه هنر شروع به همکاری کرد.
سال ۱۳۷۱ حائز رتبهی اول کنکور اعزام به خارج کارشناسی ارشد عکاسی شد که به بهانهی عدم صلاحیت اخلاقی او را مردود اعلام کردند. سال ۱۳۷۲ دوباره رتبهی اول کنکور را به دست آورد و سال ۱۳۷۳ جزو نخستین ورودیهای کارشناسی ارشد عکاسی دانشگاه هنر بود و پس از فارغالتحصیلی به عنوان عضو هیئتعلمی گروه عکاسی دانشگاه آزاد مشغول به کار شد. سال ۱۳۹۰ در رشتهی هنرهای زیبا با گرایش عکاسی دانشگاه یو اس ام مالزی در مقطع دکترای پژوهشی آغاز به تحصیل کرد و پس از فارغالتحصیلی به مدت دو سال استادیار گروه هنرهای زیبای دانشکده هنر این دانشگاه بوده است.
فخریان مقالاتی دربارهی عکاسی به فارسی و انگلیسی در مجلات و ژورنالهای داخلی و بینالمللی منتشر کرده و در نمایشگاههای پرشمار انفرادی و گروهی داخلی و بینالمللی حضور یافته است. او همچنین داوری بسیاری از جشنوارهها و مسابقات عکاسی داخلی و بینالمللی را برعهده داشته است.

مهرداد نجمآبادی
۱۳۳۸، تهران، مدرس عکاسی
دانشآموختهی کارشناسی عکاسی و کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشکدهی هنرهای زیبای دانشگاه تهران
او چهرهای نام آشنا در فضای دانشگاهی عکاسی ايران محسوب میشود و از سال ١٣٧٢ مدرس تاریخ عکاسی و کارگاههای عکاسی در دانشگاه تهران است. عکاسی و پژوهش هنر را در دانشکدهی هنرهای زيبای تهران خوانده و تأثير بسزايی در سه دهه آموزش دانشجويان عکاسی دانشگاه تهران داشته است. بسیاری از هنرجویان عکاسی نخستین بار در کلاس او با تاریخ عکاسی و با آثار عکاسان بهنام و زبدهی جهانی آشنا شدهاند و بسیاری دیگر در کنار او، راهنمایی شده و عکسهایشان را پروراندهاند.
در سابقهی هنری او داوری سالانههای عکس دانشگاه تهران و دوسالانهی عکس ایران، سرپرستی و نمايشگاهگردانی نمايشگاههای دانشجويی در داخل و خارج از کشور، حضور در چند نمایشگاه گروهی، همکاری در تألیف چند کتاب و همینطور اصالتسنجی آلبومها و عکسهای دورهی قاجار ديده میشود.
